Repositorio Institucional

La relación sonido-grafía en inglés como lengua extranjera en sexto grado

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisor Orellana Orellana, Evelio Elias
dc.contributor.author González Turiño, Eviannis Débora
dc.coverage.spatial 7004624 es_ES
dc.date.accessioned 2023-05-17T16:35:36Z
dc.date.available 2023-05-17T16:35:36Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/8322
dc.description.abstract The present major paper deals with a bibliographical analysis of the theoretical and methodological bases about the sound-spelling relationship in the English lesson in sixth grade. The main purpose of the current research is to evaluate the effectiveness of teaching activities applied to achieve the sound-spelling relationship in English as a foreign language in sixth graders at Remigio Díaz Quintanilla Elementary School. For its realization, some scientific methods and techniques were used, like historical-logical analysis, analytic and synthetic method, inductive-deductive, survey, interview, scientific observation and pedagogical test, which provided the necessary information to take into consideration different scientific and theoretical positions from different authors about the sound-spelling relationship. The structure of this study is abstract, introduction, development, conclusion, recommendations, bibliography and annexes. The theoretical and methodological design of the investigation is taken into account, as well as its importance. There is a use of up-dated bases of the theme: Teaching activities to achieve the sound-spelling relationship in English in sixth graders are put into practice. es_ES
dc.language.iso en es_ES
dc.publisher Universidad de Sancti Spíritus José Martí Pérez es_ES
dc.rights Este documento es Propiedad Patrimonial de la Universidad de Sancti Spíritus ¨José Martí Pérez¨ El autor o autores conservan los derechos morales que como tal le son reconocidos por la Legislación vigente sobre Derecho de Autor. Los distintos Usuarios podrán copiar, distribuir, comunicar públicamente la obra y hacer obras derivadas; bajo las condiciones siguientes: 1.Reconocer y citar al autor original 2.No utilizar la obra con fines comerciales 3.No realizar modificación alguna a la obra 4.Compartir aquellos productos resultados del uso de la obra bajo la misma licencia de esta. Los Usuarios pueden reutilizar los metadatos en cualquier medio sin autorización previa, siempre que los propósitos de su utilización sean sin ánimo de lucro y se provea el Identificador OAI, un enlace al registro de metadatos original, o se haga referencia al repositorio de donde ha sido extraído es_ES
dc.subject Sound-spelling relationship es_ES
dc.subject evaluate es_ES
dc.subject teaching activities applied es_ES
dc.title La relación sonido-grafía en inglés como lengua extranjera en sexto grado es_ES
dc.title.alternative The sound-spelling relationship in English as a foreign language in sixth grade es_ES
dc.type Thesis es_ES
dc.description.status non-published es_ES
dc.type.thesis bachelor es_ES


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem