In today‟s society professionals are expected to have solid oral skills to enter the labor market to communicate effectively. Mastering Academic English is probably one of the most reliable ways of attaining socioeconomic success in today‟s society. It provides professionals with employability and the opportunity to disseminate the scientific results all over the world by applying it in different fields of study. However, in the English Language course with a second foreign language: French at the Universidad Central «Marta Abreu» de Las Villas, there are not enough didactic materials to develop those skills in the subject English Language II, devoted to the study of English for Academic Purposes, a liability evidenced by an extensive analysis of the syllabus of the subject and by the application of surveys to professors and students. In response to this problem, this paper proposes the creation of a website to systematize
Pedagogía y Sociedad | Vol. 22, no 56, nov.-feb., 2019, ISSN 1608-3784. RNPS: 1903 Email: pedagogiasociedad@uniss.edu.cu
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the contents dealt with in the subject, taking advantage of the ICTs´ benefits to develop students‟ oral academic skills
En la sociedad moderna los profesionales requieren tener sólidas habilidades orales para acceder al mercado laboral y establecer una comunicación efectiva. El dominio del Inglés con Fines Académicos es probablemente una de las formas más seguras de triunfar en el ámbito socioeconómico en la sociedad actual. Este ofrece a los profesionales tanto la empleabilidad como la oportunidad de diseminar los resultados científicos en todo el mundo mediante su aplicación a diferentes campos del conocimiento. Sin embargo, en la carrera Lengua Inglesa con segunda lengua extranjera: Francés en la Universidad Central Marta Abreu de Las Villas, no existen suficientes materiales didácticos para desarrollar estas habilidades de la asignatura English Language II, dedicada al estudio de Inglés con Fines Académicos, que han sido evidenciadas a través de un análisis exhaustivo de los contenidos de la asignatura y de la aplicación de encuestas a alumnos y profesores. En respuesta a este problema, se propone la creación de un sitio web para sistematizar los contenidos que se tratan en la asignatura para aprovechar así las ventajas de las TICs en el desarrollo de las habilidades académicas de comunicación oral