The application of the policy for the improvement of English teaching in Cuban universities brings about a series of changes in the curriculum, in the syllabi, in everything related to this subject. The present article is related to the adaptation of materials, which is a key element in any subject that is taught, because each group is a new universe. The University of Sancti Spiritus has worked on it and has also achieved a better performance of the students from Physical Culture Major with an adaptation to the Elementary book of the Face2Face series. The objective of this article is to make an analysis of different elements that must be taken into account to carry out material adaptation and to present the results of the analysis that was developed in the Language Center to achieve better performance in the courses that are taught in José Martí University as part of the English policy. In this study, methods like: documental analysis, interview and pedagogical test were put into practice. This experience was applied to the Physical Culture Faculty students at José Martí University, by means of which the majority of third year students achieved the graduation requisite of A-2 level in the English Language.
La aplicación de la política para el perfeccionamiento de la formación en inglés en las universidades cubanas conlleva a una serie de modificaciones en los planes de estudio, en los programas, en todo lo relacionado con esta asignatura. El presente artículo proporciona elementos relacionados con la adaptación de materiales, lo cual es elemento clave en cualquier asignatura que se imparte, ya que en cada grupo es un universo nuevo. La Universidad de Sancti Spiritus (UNISS) ha trabajado en base a esto y así ha logrado un mejor rendimiento de los estudiantes de la carrera de Cultura Física, con los que se experimentó una adaptación en el libro Elementary, de la serie Face2Face. El objetivo del artículo es analizar los diferentes elementos que se deben tener en cuenta para la adaptación de materiales, en función de presentar los resultados del análisis desarrollado en el Centro de Idiomas para alcanzar mejores resultados en los cursos que se imparten en la UNISS, como parte de la Política de inglés. En este estudio, se utilizaron métodos como: el análisis documental, entrevista y la prueba pedagógica. Esta experiencia se aplicó a los estudiantes de la Facultad de Cultura Física, mediante la cual, la mayoría de los estudiantes obtuvieron el requisito de graduación del nivel A-2 en el idioma inglés.