Repositorio Institucional

The development of listening comprehension skill in English on 5th graders

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisor Pérez González, Francisco Joel
dc.contributor.author Hernández Rodríguez, Angel Yohan
dc.coverage.spatial 7004624 es_ES
dc.date.accessioned 2019-11-11T19:41:59Z
dc.date.available 2019-11-11T19:41:59Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/6378
dc.description.abstract The main objective of this work consists on making a bibliographical analysis of the theoretical and methodological bases in relation to the development of the listening comprehension skill in English lessons in fifth graders from Remigio Diaz Quintanilla, Elementary School, offering some considerations about the different scientific theoretical positions from different authors and the importance of reinforcing the listening comprehension skill in English, as well as proposing a set of activities supported by video- songs to contribute to this purpose. Some methods were used in the elaboration of this major paper to support the criteria selected by the author, in order to find contradictions that evidenced the existence of a scientific problem, methods like: the historical and logical analysis, the inductive and deductive, descriptive statistics, scientific observation, the survey, the interview and the pedagogical test, that were put into practice with the aim of verifying the current state of students in English, specifically in listening comprehension skill. es_ES
dc.description.abstract L’objectif principal de cette recherche consiste à proposer des activités didactiques pour developper la compreénsion orale chez les étudiantes de la cinqième année à l´école Remigio Diaz Quintanilla. On va proposer une réflexion sur les différentes théories scientifiques et théoriques aibsi que la systématisation des positions de différents auteurs et de l’importance de renforcer les compétences de compréhension orale en anglais chez les étudiants. Certaines méthodes ont été utilisées dans l’élaboration de ce mémoire pour appuyer les critères choisis par l’auteur afin de trouver des contradictions mettant en évidence l’existence d’un problème scientifique, des méthodes telles que: l'analyse historique et logique, l'analyse inductive et déductive, l'analyse en pourcentage l’observation scientifique, l’enquête, l’entretien et le test pédagogique, qui ont été mis en pratique dans le but de vérifier l’état actuel des élèves en anglais, notamment en ce qui concerne la compréhension orale. es_ES
dc.description.sponsorship Facultad de Ciencias Pedagógicas. Departamento Lenguas Extranjeras es_ES
dc.language.iso es es_ES
dc.publisher Universidad de Sancti Spíritus José Martí Pérez es_ES
dc.rights Este documento es Propiedad Patrimonial de la Universidad de Sancti Spíritus ¨José Martí Pérez¨ El autor o autores conservan los derechos morales que como tal le son reconocidos por la Legislación vigente sobre Derecho de Autor. Los distintos Usuarios podrán copiar, distribuir, comunicar públicamente la obra y hacer obras derivadas; bajo las condiciones siguientes: 1.Reconocer y citar al autor original 2.No utilizar la obra con fines comerciales 3.No realizar modificación alguna a la obra 4.Compartir aquellos productos resultados del uso de la obra bajo la misma licencia de esta. Los Usuarios pueden reutilizar los metadatos en cualquier medio sin autorización previa, siempre que los propósitos de su utilización sean sin ánimo de lucro y se provea el Identificador OAI, un enlace al registro de metadatos original, o se haga referencia al repositorio de donde ha sido extraído es_ES
dc.subject Comprehension Skill es_ES
dc.subject Activities Supporte es_ES
dc.title The development of listening comprehension skill in English on 5th graders es_ES
dc.type Thesis es_ES
dc.description.status non-published es_ES
dc.type.thesis bachelor es_ES


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem