Repositorio Institucional

Motivation in the English language learning in eighth grade junior high school

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisor Rodríguez Pérez, Geonel
dc.contributor.author Romero García, Jorge Ernesto
dc.coverage.spatial 7004624 es_ES
dc.date.accessioned 2018-03-22T16:19:47Z
dc.date.available 2018-03-22T16:19:47Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3732
dc.description.abstract This research that has as title ―Motivation in the English languages in eighth grade Junior High School‖ starts with a diagnostic applied to some eighth grade students from Nestor Leaonelo Carbonell Junir High School at La Sierpe, where was found the problematic situation about the motivation toward the English language in Junior High School. In relation to the problemic situation, different empirical method as the interview, the pedagogical test, the observation guide, the survey and the documents analysis to note the magnitude of the problem were applied. As theoretical methods there are the historical-logical analysis and the analysis- synthesis, to explain the scientific point of view there is the mathematic and statistic methods with the descriptive analysis mainly the Perceptual calculation, to be able to arrive to the validation of the results. This research deepens on different activities that are easy taking into account the students‘ psychological features from Nestor Leonelo Carbonell Junior High School at La Sierpe. es_ES
dc.description.abstract Cette recherche qui est entitulée “La motivation vers l‘apprentissage de la langue anglaise chez les étudiants de la 8ème année” part d´un diagnostique réalisé aux étudiants de l‘école secondaire de la municipalité La Sierpe, où on trouve la problématique reliée vers la motivation à l‘école secondaire. Pour ça, on a appliqué de différents méthodes scientifiques comme : l´entrevue, l´épreuve pédagogique, et l´analyses de documents pour constater la magnitude du problème. Comme méthodes théoriques on a appliqué l´analyses théorique logique et la méthode analytique synthétique, pour expliquer du point de vue scientifique la recherche et le calcul du percent, pour pouvoir faire des conclusions el obtenir la validation des résultats. Ce projet de recherche approfondit dans différentes activités qui sont faciles d´accord aux caractéristiques psychologiques des étudiants du lycée à La Sierpe. es_ES
dc.description.sponsorship Facultad de Ciencias Pedagógicas. Departamento de Lenguas Extrajeras es_ES
dc.language.iso en es_ES
dc.publisher Universidad de Sancti Spíritus ¨José Martí Pérez¨ es_ES
dc.rights Este documento es Propiedad Patrimonial de la Universidad de Sancti Spíritus ¨José Martí Pérez¨ El autor o autores conservan los derechos morales que como tal le son reconocidos por la Legislación vigente sobre Derecho de Autor. Los distintos Usuarios podrán copiar, distribuir, comunicar públicamente la obra y hacer obras derivadas; bajo las condiciones siguientes: 1.Reconocer y citar al autor original 2.No utilizar la obra con fines comerciales 3.No realizar modificación alguna a la obra 4.Compartir aquellos productos resultado del uso de la obra bajo la misma licencia de esta. Los Usuarios pueden reutilizar los metadatos en cualquier medio sin autorización previa, siempre que los propósitos de su utilización sean sin ánimo de lucro y se provea el Identificador OAI, un enlace al registro de metadatos original, o se haga referencia al repositorio de donde han sido extraídos. es_ES
dc.subject Motivation es_ES
dc.subject Learning the English Language es_ES
dc.title Motivation in the English language learning in eighth grade junior high school es_ES
dc.type Thesis es_ES
dc.description.status non-published es_ES
dc.type.thesis bachelor es_ES


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem