Repositorio Institucional

The pedagogical teaching guidance at the exact sciences vocational senior high school

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisor Espinosa Martínez, Regla Nurelys
dc.contributor.author Cancio Rosendi, Leidy Magela
dc.coverage.spatial 7004624 es_ES
dc.date.accessioned 2018-03-21T16:34:14Z
dc.date.available 2018-03-21T16:34:14Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3725
dc.description.abstract The work with pedagogical teaching guidance has been always a subject of major importance in the Cuban Revolution. There are still some difficulties in the development of this work, though. That is why teachers nowadays put a lot of effort in their daily teaching activity to reinforce this work and to eradicate the difficulties present in this process. The application of several investigative scientific methods such as: interview, survey, observation and others, has helped to identify difficulties and potentialities to develop the present research. The work has as an objective: to apply teaching activities to strengthen the pedagogical teaching guidance at Eusebio Olivera Rodriguez Exact Sciences Vocational Senior High School. The application of these activities provided positive results because students learned more about pedagogical activity in the province and the country throughout history, the students´ motivation has increased towards the selection of pedagogical careers. es_ES
dc.description.abstract Le travail avec l´orientation vocationnelle pédagogique a toujours été un thème d´une grande importance de la Révolution Cubaine. Il y a encore des déficiences qui ne permettent pas le développement adéquat de ce travail. C´est pourquoi actuellement les professeurs mettent un grand effort dans leur travail éducatif quotidien pour renforcer ce travail et pour éliminer les déficiences présentes dans ce processus. L´application de diverses et différentes méthodes scientifiques d´investigation telles que : l´interview, l´enquête, l´observation et d´autres ; ont aidé à identifier les déficiences et les potentialités pour développer la présente recherche. Le travail a pour objectif : appliquer des activités éducatives pour renforcer l´orientation vocationnelle pédagogique au lycée des sciences exactes Eusebio Olivera Rodríguez. L´application de ces activités a éprouvé les résultats positifs parce que les élèves ont appris plus sur l´activité pédagogique de la province et du pays au cours de l´histoire aussi que la motivation des étudiants vers la sélection des carrières pédagogiques a augmenté. es_ES
dc.description.sponsorship Facultad de Ciencias Pedagógicas. Departamento de Lenguas Extrajeras es_ES
dc.language.iso es es_ES
dc.publisher Universidad de Sancti Spíritus ¨José Martí Pérez¨ es_ES
dc.rights Este documento es Propiedad Patrimonial de la Universidad de Sancti Spíritus ¨José Martí Pérez¨ El autor o autores conservan los derechos morales que como tal le son reconocidos por la Legislación vigente sobre Derecho de Autor. Los distintos Usuarios podrán copiar, distribuir, comunicar públicamente la obra y hacer obras derivadas; bajo las condiciones siguientes: 1.Reconocer y citar al autor original 2.No utilizar la obra con fines comerciales 3.No realizar modificación alguna a la obra 4.Compartir aquellos productos resultado del uso de la obra bajo la misma licencia de esta. Los Usuarios pueden reutilizar los metadatos en cualquier medio sin autorización previa, siempre que los propósitos de su utilización sean sin ánimo de lucro y se provea el Identificador OAI, un enlace al registro de metadatos original, o se haga referencia al repositorio de donde han sido extraídos. es_ES
dc.subject Pedagogical Teaching Guidance es_ES
dc.subject Apply Teaching Activities es_ES
dc.subject Pedagogical Teaching es_ES
dc.title The pedagogical teaching guidance at the exact sciences vocational senior high school es_ES
dc.type Thesis es_ES
dc.description.status non-published es_ES
dc.type.thesis bachelor es_ES


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem